18.6.2020
Teetimme keväällä 2020 asiakastutkimuksen, jolla selvitimme koulutustemme ja toimintamme tunnettuutta, mielikuvia sekä asiakkaiden tyytyväisyyttä.
Asiakastutkimuksen tulokset olivat erinomaisia. Olemme onnistuneet kehittämään koulutustarjontaamme ja kasvattamaan tunnettuuttamme kiinteistö- ja rakennusalan kouluttajana entisestään.
”Asiakastutkimuksemme osoitti, että panostuksemme koulutusten vaikuttavuuteen, Kiinkon tunnettuuteen ja asiakaskokemukseen on tuottanut tulosta. Kiinkon suositteluindeksi (NPS) oli huikea 49. 78% vastaajista oli melko tai erittäin tyytyväisiä Kiinkon toimintaan. Olemme tuloksista ylpeitä, sillä meille on erittäin tärkeää olla mukana kehittämässä kiinteistö- ja rakennusalan osaamista nyt ja tulevaisuudessa.”, sanoo toimitusjohtajamme Jarno Tuimala.
KIINKO ON ALAN TUNNETUIN TOIMIJA
Lähes 83% vastaajista mainitsee Kiinkon spontaanisti ensimmäisenä ja jopa 89% kolmen toimijan joukossa. Visiomme on olla asiakkaiden ensisijainen valinta vaikuttavan osaamisen kehittämisessä.
MIELIKUVAT KIINKOSTA POSITIIVISIA
Erityisesti vastaajat tuntevat Kiinkon koulutukset, mutta mielikuvissa tuli paljon esille myös muita hienoja ominaisuuksia kuten; arvostettu, laadukas ja suunnannäyttäjä.
ASIAKKAAT OVAT TYYTYVÄISIÄ KIINKOON
Lähes 78% vastaajista on erittäin tai melko tyytyväisiä Kiinkon toimintaan yleisesti. Olemme yhdessä henkilöstömme kanssa laatineet toimintamme arvot: yhdessä - rohkeasti - innostaen. Haluamme toimia kaikessa toiminnassamme arvojen mukaisesti.
KIINKON HENKILÖSTÖ ON ONNISTUNUT PITÄMÄÄN SOPIVASTI YHTEYTTÄ ASIAKKAIDEN KANSSA
Jopa 76% vastaajista piti yhteydenpitoa sopivana.
NPS-SUOSITTELUINDEKSI
Kysyimme ensimmäistä kertaa NPS-suositteluindeksiä. 52% vastaajista antoi suosittelutodennäköisyydekseen arvosanan 9 tai 10 asteikolla 0-10.
Olemme toteuttaneet asiakastutkimuksen jo usean vuoden ajan. Tutkimusta varten haastateltiin 101 asiakastamme. Tutkimuksen käytännön toteutuksesta vastasi Innolink.